Lotnictwo

Jak wiadomo nie od dziś jestem fanem lotnictwa cywilnego. Jest to taka moja pasja. Dlatego tutaj będę umieszczał co nieco na temat tego… Postaram się o ciekawe informacje dla wszystkich tych co nie mają pojęcia o tym jak funkcjonują lotniska, samaoloty itp.

Jednak na razie coś dla fanów serii FS2004 a przede wszystkim dodatku do niej – samolotu ATR 72-500. Jest to samolot cywilny, dość popularny w naszym kraju (głównie na trasach krajowych ale nie tylko).  Samolot ten to chyba jeden z najlepszych samolotów dostępnych na symulator FS2004 ( chociaż jest jeszcze parę świetnych Boeingów jak np. PMDG) . Przede wszystkim odwzorowany bardzo szczegółowo. Pogląd na to można sobie wyrob9ć patrząc na to jak wygląda overhead (panel znajdujący się w samolocie nad głowami pilotów) w rzeczywistym ATR i jego wirtualnym odpowiedniku:
         

A ten screen z symulatora robiłem sam  i to na najniższych detalach (niestety mam słaby sprzęt na to by latać z większymi szczegółami.) ale wierzcie na słowo że w pełnych detalach wygląda to pięknie. A co najważniejsze wszystko działa jak trzeba. Dlatego też samolot ten jest bardzo skomplikowanym dodatkiem i stąd…. ponad  500 stronnicowa instrukcja. Niestety po angielsku. 2 lata temu zacząłem ją tłumaczyć. W tej chwili większość już przetłumaczyłem i pozostały tylko korekty itp. Dlatego postanowiłem umieścić to co już mam. A więc dostępne są  3 pliki. Pierwszy zawiera instrukcje od początku do strony 70 drugi plik to dalszy ciag do strony 132… Zawiera w pełni przetłumaczoną instrukcje do FMS. 3 plik to tutorial zawierający przykładowy lot (ten z instrukcji) a więc i całą checkliste.
Wszystko tłumaczyłem sam więc nie jest to tłumaczenie idealne. Zdaję sobie sprawę że wiele spraw być może przetłumaczyłem niezbyt poradnie i czasem na siłę. Dlatego ktoś kto umie angielski i radzi sobie z orginalną instrukcją, może sobie to spokojnie odpuścić. Ale dla tych co mają z tym problemy, moje tłumaczenie na pewno będzie przydatne. Cały czas pracuję nad resztą (procedury itp.) oraz staram się wprowadzać korekty do tego co już przetłumaczyłem. W pliku pierwszym spis treści jest kompletnie zamieszany i na razie źle przetłumaczony . Poprawię go gdy już bede miał całość.  Jeśli chodzi o opisy poszczególnych systemów to jest już w miarę oki chodź pod koniec jeszcze nie ma korekty wielu spraw. . Plik drugi jest oki (przede wszystkim tłumaczenie FMS). Checklista jest już właściwie ukończona (leciałem według niej i było ok) choć na pewno jeszcze poprawki będą. Gdy już zrobię wszystko i wprowadzę korekty , opublikuje całość w pdf tak jak to jest w orginale. Na razie daję w doc. Wszelkie sugestie i poprawki (a także ewentualna pomoc ) mile widziane.

atrmanualpdf – 205 stron – 5.71 MB [UPDATE 25 sierpnia 2007]

atrmanual – 70 stron – 2.71 MB [UPDATE 23 sierpnia 2007]

atrmanual2+fms – 61 stron – 8.71 MB [UPDATE 23 sierpnia 2007]

checklista(tutorial) – 32 strony – 700 KB